Особено мнение на съдията Иван Григоров
За разлика от колегите в Конституционния съд, участващи в разглеждането и решаването на к.д. № 7/95 г., считам че параграф 1 от Закона за изменение на Закона за местното самоуправление и местната администрация (ДВ, бр. 24/14.III.95 г.) е противоконституционен. Нарушен е принципът на местното самоуправление, провъзгласен в чл. 2, ал. 1 от Конституцията, както и разпоредбата на чл. 136, ал. 1 от Основния закон, според който общината е основна административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление като основа за изграждането на гражданско общество.
Съгласно сега действащата Конституция местното самоуправление се осъществява чрез изборни органи или непосредствено - чрез референдуми. Основният закон създава разделение на властите на местно равнище, като установява общински съвети (представителни органи на самоуправлението) и кметове (изпълнителни органи). Конституцията на Република България постановява създаването на области, като определя тяхната същност на административно-териториална единица на централната власт. Чрез тях последната осъществява своята регионална политика и осигурява синхрон между националните и местните интереси. Според духа на Конституцията не е допустимо и е противоконституционно една и съща териториална единица да бъде и община, и област, в това число и Столична голяма община, защото функциите и принципите на двете институции са различни.
Навлизането на дейността на централната администрация в една област, териториално покриваща се с общината, съставлява съществено нарушение на принципа на местното самоуправление, осъществявано от органи, пряко избирани от народа, с което съществено се нарушава Конституцията.