Особено мнение на съдията Младен Данаилов
Съдът неправилно в мотивите на Решение № 17/03.10.1995 г. по к.д. № 13/95 г. приема, че Висшият съдебен съвет (ВСС) е орган на съдебната власт, учреден от Конституцията да управлява правораздавателните органи на тази власт.
Висшият съдебен съвет не е съдебен орган. Той не се занимава с разглеждане на дела. Неговите функции са административни. Той е административен орган с конкретно определени от Конституцията правомощия - да назначава, повишава, понижава и освобождава от длъжност съдиите, прокурорите и следователите. Не е учреждение и не е ежедневно действащ административен орган. Свиква се и се председателства от министъра на правосъдието. Като административен орган не може да представлява и управлява органите на съдебната власт. Такива правомощия той няма.
Разпоредбата на чл.25 от Закона за съдебната власт (ЗСВ) не е противоконституционна. Тя възпроизвежда разпоредбата на чл.8 от Закона за Висшия съдебен съвет (отменен). От създаването на ВСС и досега той е обслужван административно от Министерството на правосъдието и това не се е отразило неблагоприятно върху неговата дейност. Цялостната му дейност е свързана със службите на това министерство, и особено със служба "Инспекторат", от която получава конкретни данни за работата на съдиите, прокурорите и следователите. Административното обслужване на ВСС от Министерството на правосъдието не означава намеса на изпълнителната власт в дейността на органите на независимата съдебна власт.
Разпоредбата на чл.3, ал.2 от Закона за държавния бюджет на Република България за 1995 г. (ЗДБ за 1995 г.) също не е противоконституционна. От доказателствата по делото е установено, че Министерският съвет е внесъл в Народното събрание проектобюджета на съдебната власт такъв, какъвто го е изготвил ВСС, в който е предвидена конкретна сума за издръжката на същия съвет. Народното събрание, при наличието на чл.25 и чл.196 ЗСВ, е приело, че средствата за издръжка на ВСС се поемат от бюджета на Министерството на правосъдието. При това положение няма отказ на Народното събрание да предвиди бюджетни средства за издръжката на ВСС. Законът за държавния бюджет за 1995 г. е приет от Народното събрание след влизане в сила на ЗСВ и текстът на чл.3, ал.2 от него не нарушава чл.117 от Конституцията.