Допълнително може само да се отбележи, че старата методология за определяне на минималния годишен размер на субсидията за киноизкуство на базата на средностатистическите бюджети за предходната година съответно на 7 игрални филма, 14 пълнометражни документални филма и 160 минути съвсем не прави този обем на производство на филми задължителен. Напротив, според нея колкото по-малко е количеството на произведените филми през годината, толкова по-голям трябва да бъде размерът на минималното бюджетно финансиране за филмопроизводство през следващата. С други думи, по-ниската производителност на потребителите на бюджетни средства с посоченото предназначение е изгодна точно за тях, защото биха получили повече пари в бъдеще. Предписаното от ЗФИ е обречено да не бъде удовлетворено от бюджетните закони и точно това е ставало на практика през целия период след създаването на разпоредбата на чл. 17, т. 1 ЗФИ. От това автоматически произтича обективен риск за правната сигурност, чувството за справедливост и нивото на правосъзнание на гражданите, т.е. накърняване на принципа на правовата държава по смисъла на чл. 4, ал. 1 от Конституцията. С настоящото решение Конституционният съд пропусна възможността сам да отстрани тази вредоносна ситуация, вместо да предоставя на законодателя да намери правилния изход от нея.
Съдии: Благовест Пунев и Румен Ненков