Докладчик
Красен Стойчев
Подател на искането
52 народни представители от 41-ото Народно събрание
Предмет на искането
обявяване противоконституционност на чл. 1, ал. 3; чл. 2, ал. 1, т. 2; чл. 4, ал. 3, чл. 5, ал. 3; чл. 10, ал. 2; чл. 12; чл. 15, ал. 2; чл. 17; чл. 18; чл. 24, ал. 2; чл. 27, ал. 1; чл. 27, ал. 4, изр. второ; чл. 29; чл. 24 - 29; чл. 30; чл. 34; чл. 34, ал. 5; чл. 34, ал. 6; чл. 35, ал. 1, т. 2; чл. 35, ал. 4; 167; 2; 167; 3; 167; 7; 167; 9, ал. 1, изр. второ и ал. 2; 167; 10; 167; 11 от Закона за развитието на академичния състав в Република България (обн. ДВ, бр. 38 от 2010 г.)
Българска академия на науките
Движение "За европейско развитие на РБългария"
Комисия за защита от дискриминация
Медицински университет-София
Министъра на образованието, младежта и науката
Министерски съвет
Омбудсмана на Република България
Пловдивски университет "Паисий Хилендарски"
Съюз на учените в България
Технически университет-София
Варненски свободен университет "Черноризец Храбър"
Юридически факултет на УНСС
Софийски университет "Св. Кл. Охридски"
Решение - 11
Конституционният принцип на правовата държава не допуска уредбата на материя, която трябва да се създаде със закон, да се възлага за регулиране чрез вътрешни правилници.
Конституционният съд не е компетентен да попълва празноти в закона и не установява конституционността на липсваща правна уредба.
Контролът по смисъла на чл. 53, ал. 6 от Конституцията не може да ограничава академичната автономия, както и академичната автономия сама по себе си не изключва възможността за контрол от страна на държавата.
Няма пречка разрешаването на правен спор де бъде предоставено на несъдебен орган, но пътят към съда трябва да бъде задължително отворен.