Rapporteur
Красен Стойчев
Author of request
52 народни представители от 41-ото Народно събрание
Purpose of the request
обявяване противоконституционност на чл. 1, ал. 3; чл. 2, ал. 1, т. 2; чл. 4, ал. 3, чл. 5, ал. 3; чл. 10, ал. 2; чл. 12; чл. 15, ал. 2; чл. 17; чл. 18; чл. 24, ал. 2; чл. 27, ал. 1; чл. 27, ал. 4, изр. второ; чл. 29; чл. 24 - 29; чл. 30; чл. 34; чл. 34, ал. 5; чл. 34, ал. 6; чл. 35, ал. 1, т. 2; чл. 35, ал. 4; 167; 2; 167; 3; 167; 7; 167; 9, ал. 1, изр. второ и ал. 2; 167; 10; 167; 11 от Закона за развитието на академичния състав в Република България (обн. ДВ, бр. 38 от 2010 г.)
Resolution - 11
Конституционният принцип на правовата държава не допуска уредбата на материя, която трябва да се създаде със закон, да се възлага за регулиране чрез вътрешни правилници.
Конституционният съд не е компетентен да попълва празноти в закона и не установява конституционността на липсваща правна уредба.
Контролът по смисъла на чл. 53, ал. 6 от Конституцията не може да ограничава академичната автономия, както и академичната автономия сама по себе си не изключва възможността за контрол от страна на държавата.
Няма пречка разрешаването на правен спор де бъде предоставено на несъдебен орган, но пътят към съда трябва да бъде задължително отворен.